کربنات کلسیم زمینی چگونه تولید می شود؟

کربنات کلسیم زمینی چگونه تولید می شود؟
تاریخ:
۲۶ دی ۱۴۰۰

کربنات کلسیم زمینی یک ماده صنعتی چند منظوره است که در بسیاری از بخش های مختلف مانند ساخت کاغذ، نقاشی، صنعت پلاستیک و غیره استفاده می شود. و با توسعه مدرنیزاسیون و صنعتی شدن، این صنایع بخشی جدایی ناپذیر از زندگی مدرن شده اند. بر این اساس، تقاضای پودر کربنات کلسیم زمینی به طور مداوم وجود دارد. تعداد زیادی از مردم می خواهند کسب و کار خود را در تولید کربنات کلسیم زمینی شروع کنند. اما کربنات کلسیم زمینی چگونه تولید مکی شود؟ پاسخ های دقیق به شرح زیر است.

کارخانه تولید کربنات کلسیم

کارخانه تولید کربنات کلسیم به کارخانه سنگ کوبی کربنات کلسیم نیز معروف است. برای فرآیند اصلی تولید کربنات کلسیم زمینی، سنگ آهک یا سنگ مرمر که جزء اصلی آن کربنات کلسیم است ، مصرف می شود.
کارخانه فرآوری کربنات کلسیم زمینی، به عنوان یک خط کلی تولید کربنات کلسیم، از مجموعه کاملی از تجهیزات مانند سنگ شکن، نوار نقاله، دستگاه های تغذیه، آسیاب سنگ آهک، کلاسیفایر هوایی، سیلو، ماشین آلات بسته بندی و غیره تشکیل شده است.
برای برخی از خطوط تولید، دستگاه پوشش کربنات کلسیم نیز برای تولید کربنات کلسیم پوشش داده شده اضافه می شود. اگرچه ماشین آلات زیادی برای کارخانه کربنات کلسیم وجود دارد، اما به دلیل وجود یک صفحه کنترل، کار با آن آسان است.

آسیاب خردایش کربنات کلسیم

آسیاب خردایش کربنات کلسیم با نام  آسیاب خردایش سنگ آهک نیز نامیده می شود. این تجهیز به عنوان هسته ی اصلی تجهیزاتی برای کارخانه تولید کربنات کلسیم است. به طور کلی، دو روش سنگ زنی کربنات کلسیم وجود دارد. 1) خردایش تر؛ 2) خردایش خشک. بر اساس این طبقه بندی، آسیاب خردایش کربنات کلسیم به دو گونه ی تر و خشک تقسیم می شود.
علاوه بر این، به دلیل طراحی ها و اصول کار متفاوت، انواع مختلفی از آسیاب سنگ آهک مانند آسیاب ریموند، بال میل، آسیاب عمودی، آسیاب چکشی و غیره وجود دارد. از آنجایی که این آسیاب های کربنات کلسیم در فاکتورهای مختلف متفاوت هستند، لذا برای کاربردهای مختلف با نیازهای مختلف مناسب هستند.

فرایند تولید کربنات کلسیم

فرایند تولید کربنات کلسیم شامل چند مرحله اصلی است: خرد کردن، آسیاب کردن، کلاسیفای کردن و بسته بندی. برای کارخانه کربنات کلسیم با خط پوشش دهی، مرحله پوشش دهی پس از آسیاب قرار دارد. ابتدا سنگ آهک های شسته شده و طبقه بندی شده در سنگ شکن اولیه و حتی ثانویه خرد می شوند تا بتوانند اندازه های مورد نیاز برای فید شدن را داشته باشند. سپس سنگ آهک واجد شرایط از طریق هاپر به سیلو مواد خام هدایت می شود. با فیدر ارتعاشی، سنگ آهک وارد آسیاب کربنات کلسیم می شود. پس از آسیاب شدن برای مدت زمان معین، کربنات کلسیم آسیاب شده از کلاسیفایر عبور داده می شود. کلاسیفایر می تواند دانه بندی درشت را جدا  کند و در عین حال ریزی پودر کربنات کلسیم آسیاب شده را بهتر کند. در نهایت پودر کربنات کلسیم ریزتر به سیلوی محصول منتقل شده و منتظر بسته بندی می شود.

فاکتورهای الزامی برای تولید GCC

  • خواص مواد خام. خواص مواد اولیه تاثیر زیادی بر محصول نهایی خواهد داشت، بنابراین بایستی سختی، اندازه و غیره مواد بررسی شود.
  • کاربردهای مورد انتظار. اگرچه پودر کربنات کلسیم آسیاب شده را می توان در صنایع مختلف استفاده کرد، اما می تواند از نظر ظرافت، سفیدی و غیره متفاوت باشد. در نتیجه باید کاربردهای محصول نهایی خود را بشناسید تا پودر GCC را با استانداردهای لازم تولید کنید.
  • ظرافت مطلوب. یک خط تولید کربنات کلسیم می تواند پودر کربنات کلسیم آسیاب شده را با طیف وسیعی از دانه بندی تولید کند. دانه بندی محصول را می توان از طریق تنظیم سرعت آسیاب، کیفیت فید مواد آسیابی، سرعت کلاسیفایر هوایی و غیره تنظیم کرد.
  • ظرفیت تولید. کارخانه های کربنات کلسیم مجهز به آسیاب های مختلف، می توانند کربنات کلسیم را با دانه بندی های متفاوت تولید کنند. با توجه به نیاز شما، سازنده کربنات کلسیم مانند تـــارا کربنات می تواند راه حل مناسبی را برای شما ارائه دهد.
دیدگاه خود را ارائه دهید
لطفا دیدگاهتان را در فرم زیر درج نمایید.
کد امنیتی نمایش داده شده در تصویر بالا را وارد فرمایید.